Toebak goes USA

7 oktober 2015 - Chanhassen, Minnesota, Verenigde Staten

Inmiddels zitten we alweer 3 weken in de USA. Om maar vooraan te beginnen...het afscheid...thuis vele afscheidsfeestjes gehad en dan die laatste dagen. Donderdag vertrok om 15.10 het vliegtuig en we zouden om 9.30 met de taxi opgehaald worden. Woensdags belde het diertransport dat Sammy en Puck donderdags om 11.00 zouden vliegen. Om 5.30 moesten ze op Schiphol zijn...mooi op tijd dus.En dan op Schiphol, de vriendjes en vriendinnen, wat een dramatisch en pijnlijk afscheid, niet voor herhaling vatbaar zullen we maar zeggen. Reis ging goed en landde USA tijd om 17.10. En daar stonden we dan met 12 koffers en een brok in onze keel te wachten op de huurauto. Gelukkig had Joost zijn baas de dieren van het vliegveld gehaald en 's avonds bij het hotel afgeleverd. Vrijdagochtend de sleutel van het huis...top, helemaal blij! Dezelfde dag werden de huurmeubels geplaatst en konden we Joost zijn verjaardag vieren, ahum...iedereen was doodmoe en chagrijnig als de pest. 's Avonds toch maar uiteten want ja Joost was toch jarig. Uiteindelijk heeft Joost alles van iedereen zover opgegeten geloof ik, niemand had trek en natuurlijk erg last van een jetlag. Verder was er nog een groot probleem bijgekomen...de WiFi. Niks was geregeld en het voordat we iets konden regelen was het natuurlijk weekend. Dat heeft uiteindelijk 2 weken geduurd...pff..daar gingen we dan iedere dag met 5en naar de supermarkt, gratis wifi. Kids konden appen ed maar ik alleen alles binnenhalen want ja er moesten ook boodschappen worden gedaan. Wat een gemis is dat tegenwoordig zeg!

De eerste maandag zijn we naar de scholen geweest om in te schrijven en voor de kinderen rondleidingen. Eerst de meiden..Chanhassen Highschool...er werd voor ons geklapt door de leerlingen wanneer ze hoorden dat we uit Nederland kwamen...daar sta je dan met een rooie kop! Terwijl dat Eva duidelijk aangaf hier absoluut niet naar school te gaan en morgen weer naar huis zou vliegen, wilde Colin dolgraag naar deze school..lastig want hij is te jong. Uiteindelijk naar Colin zijn school, Chaska Middle School West, erg leuke school ook. Gelukkig vond Colin dat ook. Uiteindelijk is Colin woensdag begonnen en kwam al enthousiast uit school, hij had al een vriend! Engels ging wel en inmiddels heeft hij het reuze naar zijn zin en gaat het Engels in een rap tempo. Na een paar dagen mocht hij met de schoolbus, pfff, 6.50 wordt hij opgehaald en om 7.30 begint school tot 14.20. Britt en Eva zijn donderdags begonnen en moeten iedere dag van 8.10 tot 15.00.  Vorige week werden ze op school allemaal in het donker gezet, onder de tafels, en mochten zich niet verroeren. Ouders kregen mail dat alle activiteiten afgelast werden voor die dag, want er was een schietpartij in de buurt. Gelukkig zijn alle scholen overdag op slot zodat er niemand in of uit kan zonder registratie. En dan besef je dat je dit kent van die achterlijke verhalen uit het nieuws dat er weer een gek op een school rond geschoten heeft. Gelukkig viel het allemaal wel mee!

Inmiddels is iedereen een beetje gewend. Colin zit op voetbal en heeft zijn eerste wedstrijd al achter de rug. De meiden gaan hun sport voor de winter uitzoeken, Joost aan het werk en ik...huisvrouw!! Heftige taak als je niet van schoonmaken houdt haha. Ik heb het nu prima naar mijn zin en het weer is mooi dus ben veel op pad met Sammy. Raar idee dat je dan zomaar aan de andere kant van de wereld loopt en dat hier het dagelijks leven gewoon verder gaat.

1. Julian:
    7 oktober 2015
    Wat een leuk en mooi verhaal groetjes julian
  2. Sonali:
    7 oktober 2015
    Wat leuk om dit zo te lezen, fijn dat je ons ook op deze manier op de hoogte houdt. Lfs xx