Real life!

17 november 2015 - Chanhassen, Minnesota, Verenigde Staten

9 Weken verder alweer! Het weer begint slechter en kouder te worden sinds deze week. Tijd om ons klaar te maken voor de winter, iedereen waarschuwt ons voor de extreme kou. We zullen het beleven denk ik dan maar. Overal zie je mensen hun garages opruimen zodat er weer minimaal 2 auto's in kunnen. We kunnen inmiddels de supermarkt, de scholen en sportschool vinden zonder dat we verdwalen...althans ik! Joost is daar een stuk sneller in. Al rij ik nog steeds op plaatsen die ik echt niet ken en ik me afvraag waar ik in hemelsnaam ben. Verder begint langzaam alles te wennen, ook die gekke Amerikanen. Ze zijn erg op zichzelf gericht en je ziet ze dan ook amper buiten. Ze hebben eigenlijk allemaal een hond maar die komen niet verder dan de tuin. Ze worden uitgelaten door een rondje om het huis te lopen.

Het eten verder is prima, wij houden het toch iets gezonder dan menig Amerikaan die gemiddeld 3 keer per week pizza eten. De supermarkt staat vol met vette keuzes, maar hebben ze in een klein hoekje toch Boerenkool liggen. Op de scholen liggen pizza's, hamburgers, pasta etc. Onze kinderen zijn de enige met een boterham. Britt is inmiddels bezig met haar theorieles voor de auto, als ze dit gehaald heeft moet ze een half jaar met ons rijden en mag dan afrijden. Ze kan de lessen al goed volgen dus dat betekent dat haar engels ook goed vooruit gaat. Eva begint een beetje haar weg te vinden, ze heeft de try-outs voor Cheerleading overleeft, dus die staat straks bij elke basketbalwedstrijd te dansen met haar pompoenen, erg leuk. Colin is weer begonnen met voetballen, indoor. Een compleet kunstgras voetbalveld indoor! De sportvoorzieningen zijn erg goed en mooi, wel met een te hoog prijskaartje. Het is hier erg duur om sportief te kunnen zijn.

Afgelopen zaterdag hebben we 2 auto's aangeschaft. Tot nu toe bracht en haalde ik Joost elke dag bij een collega. Colin gaat met de schoolbus en de meiden breng en haal ik elke dag. Het verkeer is echt een puinhoop, alles rijdt even hard als een auto en je wordt links en rechts ingehaald, ook door vrachtwagens met ladingen ed. Nu moeten we toch echt binnen een maand ons Amerikaanse rijbewijs halen...bah, helemaal geen zin om daarvoor te leren. Verder moeten die Amerikanen leren communiceren, je wordt echt van het kastje naar de muur gestuurd, dat is in Nederland dus echt veel beter. We zijn dus nog steeds bezig allerlei dingen te regelen.

Afgelopen zondag waren er 2 collega's van Joost over, wat heerlijk, en raar, om met anderen gewoon Nederlands te kunnen communiceren. We hebben een paar heerlijke pakken hagelslag gekregen, super!

Nu gaan we ons klaarmaken voor een vakantie. De kinderen hebben volgende week eindelijk een week vrij. De planning is Chicago, Toronto en de Niagara Falls, verder moeten we nog kijken wat onze stops gaan worden. Doel is om toch het een en ander te zien, maar ook bijkomen van alles.

1. Liana:
    23 november 2015
    Hey buurtjes leuk om wat van jullie te horen. Ja gekke amerikanen he :-). Jullie raken al aardig ingeburgerd dus, leuk!! En die Eva, Julia reageerde enthousiast haha cheerleader a girlsdream ofcourse!! Hier alles oke, we zijn voorzichtig aan het snoeien geweest haha. A lot of light in da house in ieder geval heerlijk. Lekker genieten daar. Grtz Liana & co